چمن مصنوعی فوتبالی

چمن مصنوعی فوتبالی

در این مقاله سعی داریم شما را با چمن مصنوعی فوتبالی و مشخصات و ویژگی های آن بیشتر آشنا کنیم پس با ما همراه باشید

دلایل محبوبیت چمن مصنوعی فوتبالی

همه ما می دانیم که فوتبال یکی از پر طرفدار ترین ورزش های دنیا می باشد. ورزش فوتبال به دلیل داشتن هیجان بالا افراد زیادی را مجذوب خود کرده و به پای صندلی های ورزشگاه و همچنین پای تلویزیون کشانده است.

رنگ سبز چمن مورد استفاده در زمین های فوتبال تاثیر بسزایی در جذابیت بصری و نوازش چشم دارد که باعث می شود افراد بیشتری مجذوب تماشای بازی شوند. در گذشته چمن های به کار رفته در استادیوم های فوتبال اکثرا طبیعی بوده اما امروزه با بهره گیری از تکنولوژی روز و تولید چمن مصنوعی دیگر چمن طبیعی در ورزشگاه ها به کار نمی رود و چمن مصنوعی جایگزین چمن طبیعی شده است.

مهمترین ویژگی که چمن مصنوعی فوتبالی دارد دوام و ضربه پذیری بالای آن است، همچنین هزینه های ناشی از نگهداری چمن مصنوعی فوتبالی بسیار پایین تر از چمن طبیعی بوده و عمر بسیار بالا و غیر قابل مقایسه ای نسبت به چمن طبیعی دارد.

وجود چنین ویژگی هایی در چمن مصنوعی فوتبالی آن را تبدیل به بهترین پوشش سطح زمین ورزشگاه ها کرده است.

محبوبیت چمن مصنوعی فوتبالی

مشخصات چمن مصنوعی فوتبالی

چمن مصنوعی فوتبالی و چمن مصنوعی فوتسال که در زمین های فوتبال و فوتسال از آن استفاده می شود دارای ویژگی های مخصوص به خود و استاندارد های لازم در فاکتورهای به کار رفته در آن می باشد. یکی از این ویژگی ها ارتفاع الیاف می باشد که در چمن مصنوعی فوتبالی می بایست ارتفاع الیاف چیزی بین 50 تا 60 میلیمتر باشد. مشخصه بعدی چمن مصنوعی فوتبالی تراکم آن می باشد که در این نوع محصول تراکم می بایست 8 تا 10 هزار گره بر متر مربع باشد. همچنین فاصله ردیف های بافت در چمن مصنوعی فوتبالی به طور معمول 5.8 اینچ می باشد که تمام این ویژگی ها در کنار هم سبب به وجود آمدن چمنی با تراکم کم می شود. از این رو جهت ایستا کردن ال+یاف چمن مصنوعی فوتبالی و حجم دهی به آن از فیلر استفاده می شود. فیلر ها پر کننده بین الیاف و فیلامنت چمن مصنوعی فوتبالی هستند که معمولا از جنس شن و سیلیس می باشند. فیلر ها قطری به اندازه 0.5 تا 1 میلیمتر داشته و باعث باعث پر شدن فضای خالی بین فیلامنت ها و الیاف چمن مصنوعی فوتبالی شده و همچنین به دلیل سنگین کردن چمن مصنوعی ضربه پذیری آن را به مراتب بالاتر برده و مناسب بازی فوتبال می کند.

مقدار شن و سیلیس مورد استفاده در چمن مصنوعی فوتبالی بستگی به نوع، ضخامت و تراکم فیلامنت ها دارد. به این ترتیب که هر چه ضخامت و تراکم الیاف و یا همان فیلامنت ها پایین تر باشد به شن و سیلیس بیشتر نیاز است چرا که در این حالت ایستایی چمن کمتر می باشد.

ارتفاع الیاف چمن مصنوعی فوتبالی

منظور از دیتکس چمن مصنوعی فوتبالی چیست؟

منظور از دیتکس چمن مصنوعی وزن توده قرقره بر حسب گرم بر 10 هزار متر طول می باشد. چمن مصنوعی های فوتبالی به طور معمول از دیتکس بالایی برخوردار هستند. هر چه میزان دیتکس بالاتر باشد طول عمر چمن مصنوعی فوتبالی نیز بیشتر شده و برای استفاده در بازی فوتبال مناسب تر می باشند. چمن مصنوعی های فوتبالی معمولا دیتکس 8500 تا 16000 را دارا می باشند.

بکینگ چمن مصنوعی فوتبالی

یکی از مهمترین اجزای چمن مصنوعی فوتبالی بکینگ و یا همان لایه زیرین آن می باشد. بکینگ اساسی ترین نقش در عملکرد و عمر چمن مصنوعی را دارد که این لایه خود شامل دو، سه و یا چهار لایه مجزا می باشد. این لایه ها به صورت بافته و نبافته می باشد که لایه بافته ساخته شده از نخ های پلی پروپیلن می باشد و ساختاری شبیه به گونی پلاستیکی را دارا است. لایه نبافته نیز از جنس پلی پروپیلن می باشد که نمد نامیده می شود. لایه بافته و نمد پس از متصل شده به هم در اثر فشار و حرارت وارد حوضچه مایع کوتینگ می شوند.

بکینگ چمن مصنوعی فوتبالی

سیستم زهکشی و خروج آب در چمن مصنوعی فوتبالی

در چمن مصنوعی های نسل قدیم که سیستم زهکشی خروج آب به درستی رعایت نمی شد مشکلات زیادی در زمین های فوتبال ایجاد می کرد. انباشته شدن آب در زمین های ورزشی سبب کند شدن حرکت بازیکنان فوتبال و توپ بر روی چمن شده و کیفیت بازی را به مقدار قابل توجهی کاهش می داد، که پس از آن فیفا با در نظر گرفتن قوانین سختگیرانه و رعایت یک سری الزامات و طراحی چمن هایی با قابلیت خروج آب این مشکل از زمین های فوتبال حذف شد.

چمن مصنوعی های فوتبالی از نظر خروج آب و زهکشی به دو گروه طبقه بندی می شوند.این دو گروه شامل موارد زیر می باشد

چمن مصنوعی با توانایی خروج آب و چمن مصنوعی غیر قابل نفوذ که توانایی خروج آب را ندارد.

چمن مصنوعی با توانایی خروج آب خود شامل دو گروه زیر می باشد.

چمن مصنوعی دارای منافذ در لایه زیرین و چمن مصنوعی با بکینگ نفوذ پذیر

زهکشی آب

چمن مصنوعی دارای منافذ در لایه زیرین

در این نوع چمن مصنوعی پس از مراحل ساخت چمن سوراخ ها و منافذ ریزی توسط دستگاهی شبیه به هویه بر روی لایه بکینگ ایجاد می شود که آب از بین این منافذ عبور کرده و خارج می شود.

چمن مصنوعی با بکینگ نفوذ پذیر

لایه بکینگ و یا همان زیرین چمن مصنوعی از جنس نمد و یا همان لایه نبافته می باشد. در این نوع بکینگ از چمن مصنوعی آب از تمامی سطح چمن خارج می شود. این نوع از چمن مصنوع توانایی بسیاری در خروج آب از سطح چمن دارد.

خرید چمن مصنوعی فوتبالی

شرکت چمن مصنوعی تک گراس با داشتن سالها سابقه در مشاوره، فروش و نصب انواع چمن مصنوعی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. شما می توانید برای خرید چمن مصنوعی فوتبالی، قیمت چمن مصنوعی فوتبالی و پاسخ به سوالات خود در زمینه چمن مصنوعی با شرکت چمن مصنوعی تک گراس تماس برقرار کرده و پس از گرفتن مشاوره لازم خرید چمن مصنوعی خود را انجام داده و منتظر ارسال چمن مصنوعی و نصب آن توسط کارشناسان حرفه ای این شرکت باشید.