قیمت چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی

اگر قصد خرید چمن مصنوعی دارید در این مقاله با ما همراه باشید تا از قیمت چمن مصنوعی، عوامل موثر بر قیمت چمن مصنوعی، مقایسه قیمت چمن مصنوعی با چمن طبیعی و قیمت نصب چمن مصنوعی مطلع شوید.

چمن مصنوعی جایگزین چمن طبیعی

در طی سال های گذشته تولید کنندگان چمن مصنوعی با آزمودن روش های متعدد در طول زمان توانسته اند چمن مصنوعی های تولید شده را با بیشترین تشابه از لحاظ ظاهری به چمن طبیعی را ارائه کنندو جایگزین چمن طبیعی کنند.

تولید و استفاده از چمن مصنوعی با ظاهری کاملا طبیعی و با مزایای فوق العاده، بسیاری از چشم انداز ها را تحت تاثیر زیبایی خود قرار داده و باعث به وجود آمدن زیبایی هایی بصری و تاثیرات مثبت در محیط های مسکونی، اداری، تجاری، باغ ها، باغ تالارها، رستوران ها، کافه ها، روف گاردن ها، مراکز ورزشی و باشگاه ها و ... شده است. به همین دلیل مشتریان چمن مصنوعی نسبت به گذشته به مراتب افزایش چشمگیری داشته.

امروزه با توجه به رشد تقاضای این محصول با توجه با نوع کاربری چمن مصنوعی در مدل ها و کیفیت های متفاوتی به بازار عرضه می شود. هر محصول ویژگی ساخت منحصر به فردی را داشته که بر روی قیمت آن تاثیر مستقیمی خواهد داشت. برخی از افرادی که به دنبال چمن مصنوعی تزئینی هستند با در نظر گرفتن قیمت چمن مصنوعی و هزینه نصب چمن مصنوعی و همچنین با توجه به سلیقه، نیاز و بودجه خود خرید چمن مصنوعی بالکن یا چمن مصنوعی حیاط را در اولویت قرار می دهند.

عوامل موثر بر قیمت چمن مصنوعی

همان طور که در بالا اشاره کردیم ویژگی ها و کیفیت هر کدام از اجزای تشکیل دهنده چمن مصنوعی می تواند تاثیر به سزایی در قیمت چمن مصنوعی داشته باشد که در ادامه تمامی این موارد را بررسی می کنیم.

میزان نخ به کار رفته

هر اندازه میزان نخ به کار رفته و یا تعداد نخ خروجی از هر گره بیشتر باشد قیمت چمن مصنوعی نیز افزایش خواهد یافت.

نوع نخ

نوع نخ استفاده شده در چمن مصنوعی به تکنولوژی برش الیاف و شکل سطح مقطع آن بستگی دارد. چمن مصنوعی هایی که برش سطح مقطع خاصی دارند نسبت به بقیه انواع چمن مصنوعی از قیمت بالاتری برخوردار می باشند.

جنس نخ

عامل مهم بعدی در قیمت چمن مصنوعی کیفیت آن می باشد. استفاده از مواد اولیه با کیفیت، نداشتن مواد سمی و فلزات سنگین، مقاومت نسبت به اشعه ماورا بنفش، دارا بودن مقاوت برشی و پارگی همگی بر روی کیفیت چمن مصنوعی تاثیر زیادی داشته و بر قیمت آن موثر خواهد بود.

ارتفاع نخ

هر چه ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بیشتر باشد قاعدتا قیمت چمن مصنوعی نیز بیشتر خواهد شد.

ارتفاع نخ

تراکم بافت

هر اندازه تراکم بافت چمن مصنوعی بیشتر باشد بدین معنی است که متراژ نخ بیشتری در آن به کار رفته در نتیجه باعث افزایش قیمت آن خواهد شد.

تراکم

ضخامت نخ

عامل مهم بعدی در قیمت چمن مصنوعی ضخامت نخ می باشد. به گونه ای که هر چه ضخامت نخ افزایش یابد قیمت چمن مصنوعی نیز افزایش می یابد.

نوع پوشش بکینگ

نوع پوشش بکینگ به کار رفته در چمن مصنوعی که از جنس پلی اورتان( ( PU می باشند نسبت به نوع بکینگ های با جنس SBR از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

نوع بکینگ

نوع بافت

تک بافت بودن و یا دو بافت بودن چمن مصنوعی تاثیر بسزایی در قیمت آن دارد. چمن مصنوعی دوبافت به دلیل استفاده از الیاف مکمل در لابه لای الیاف اصلی نسبت به چمن های تک بافت قیمت بالاتری دارند.

وزن محصول

وزن چمن مصنوعی تاثیر بسیار بالایی بر قیمت این محصول دارد. با توجه به افزایش تراکم و ارتفاع الیاف چمن مصنوعی وزن آن نیز افزایش می یابد و هر چه وزن چمن مصنوعی بالاتر رود قیمت چمن مصنوعی نیز بالاتر خواهد رفت.

برند چمن مصنوعی

عامل موثر بعدی برند چمن مصنوعی می باشد. برند های معتبر طبیعتا قیمت بالاتری را دارا می باشند.

کشور سازنده چمن مصنوعی

کشور سازنده، نحوه سفارش دهی و ارسال محصول از کشور سازنده نیز بر قیمت چمن مصنوعی تاثیر گذار خواهد بود.

متراژ چمن مصنوعی

هر متر مربع از محصول تعیین کننده قیمت چمن مصنوعی می باشد.

قیمت چمن مصنوعی ارزان تر است یا چمن طبیعی؟

در ابتدا شاید فرض کنید قیمت چمن مصنوعی و هزینه های خرید و نصب آن نسبت به چمن طبیعی بالاتر است، اما باید بگوییم که اینگونه نیست و هزینه های خرید و نصب چمن مصنوعی بسیار مقرون به صرفه تر بوده و با یک بار هزینه کردن سالهای متمادی از سر سبزی و مزایای آن بهره مند خواهید شد.

زیرا با نصب چمن مصنوعی به دلایل عدم نیاز به مراقبت، عدم نیاز به آبیاری، عدم نیاز به سمپاشی و آفت کش، عدم نیاز به دستگاه چمن زنی، عدم نیاز به نیروی انسانی و ... هزینه های کمتری را متحمل خواهید شد.

قیمت نصب چمن مصنوعی

یکی دیگر از هزینه های مربوط به چمن مصنوعی هزینه های مربوط به نصب چمن مصنوعی می باشد. قیمت نصب چمن مصنوعی با توجه به نوع چمن، فضا، متراژ و نوع کاربری که دارد متغییر است. برای نصب چمن مصنوعی تزئینی متریالی چون چسب و نوار اتصال نیاز می باشد، همچنین برای نصب چمن مصنوعی فوتبالی و چمن مصنوعی فوتسال به پرکننده هایی نظیر سیلیس و گرانول احتیاج می باشد. بنابراین علاوه بر قیمت خود محصول می بایست قیمت متریالی نظیر چسب دو جزئی، سیلیس، گرانول، نوار اتصال و همچنین هزینه های باربری آن را در نظر داشت.

جهت نصب کردن چمن مصنوعی با توجه به نوع کاربری دو نوع نصب وجود دارد. نصب سطوح تخت مانند چمن مصنوعی دیواری آسان تر بوده و قیمت کمتری را دارد . اما نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک به دلیل برشکاری زیادی که دارد هزینه بیشتری را شامل می شود. گاهی اوقات نصب چمن مصنوعی بین سنگ نیاز به دقت ویژه ای داشته و کار را برای نصاب دشوار تر کرده و زمان بر نیز می باشد در نتیجه قیمت نصب بالاتر خواهد رفت.

خرید چمن مصنوعی

شرکت چمن مصنوعی تک گراس با داشتن سال ها سابقه در مشاوره، فروش و نصب انواع چمن مصنوعی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. شما می توانید برای خرید چمن مصنوعی، اطلاع از قیمت چمن مصنوعی و پاسخ گرفتن سوالات خود در زمینه چمن مصنوعی با شرکت چمن مصنوعی تک گراس تماس برقرار کرده و پس از گرفتن مشاوره لازم خرید چمن مصنوعی خود را انجام داده و منتظر ارسال چمن مصنوعی و نصب آن توسط کارشناسان حرفه ای این شرکت باشید.

لیست قیمت چمن مصنوعی

نوع چمن ارتفاع الیاف (میلیمتر) قیمت (تومان)
چمن مصنوعی آرژانتینی 50 180000
چمن مصنوعی تاک گرس 50 170000
چمن مصنوعی پاییزه 25 180000
چمن مصنوعی ونوس 8 99000
چمن مصنوعی بهاره 25 140000
چمن مصنوعی رویال 11 105000
چمن مصنوعی ونوس ترکیبی 50 175000
چمن مصنوعی سوزنی سورنا 50 135000
فنس چمنی   230000