چمن مصنوعی حیاط

چمن مصنوعی حیاط

خرید چمن مصنوعی حیاط با قیمت ارزان، انواع مدل و ایده های خلاقانه چمن مصنوعی کف حیاط و بین سنگ و موزاییک، نصب سریع و آسان در خانه و ویلا - ارسال به سراسر ایران.

استفاده از چمن مصنوعی در حیاط منزل یک ایده ای نوآورانه و بسیار هوشمندانه می باشد چرا که مزایای استفاده از چمن مصنوعی حیاط بی شمار بوده و بی تردید به نفع صاحبان منازل می باشد. برای اطلاع از مزایای چمن مصنوعی حیاط دلایل استفاده از چمن مصنوعی در حیاط، قیمت چمن مصنوعی حیاط و خرید چمن مصنوعی حیاط با ما در این مقاله همراه باشید.

استفاده از چمن مصنوعی حیاط

افراد و طراحان دکوراسیون و محوطه سازان به دلایل مختلفی تصمیم به استفاده از چمن مصنوعی در حیاط می گیرند. برخی مواقع افزودن یک چمن مصنوعی با رنگ سبز به حیاط حس سر سبزی و سر زندگی را به محیط حیاط ببخشد. کاهش احساس شادی و سرزندگی یکی از مشکلات اساسی جوامع بشری در عصر تکنولوژی می باشد. از آنجاييکه رسالت هنر معماری بهبود وضعیت زیستی جامعه از راه افزایش کیفیت فضای زندگی می باشد. تامین نشاط و سرزندگی در مجتمع های مسکونی و برج های مسکونی به ویژه در فضاهای باز و نیمه باز مانند حیاط و لابی مجتمع های مسکونی که فضای زیادی هم دارد و ساکنین بخش زیادی از زمان خود را در این محوطه ها می گذارنند و از طریق آنها عبور و مرور می کنند به یکی از دغدغه های ساکنین مجتمع و برنامه ریزان شهری تبدیل شده است. مجتمع های مسکونی دارای حیاط بزرگی می باشد که کف اکثر آنها با سنگ فرش یا آسفالت پوشش داده شده اند. حس یکنواختی در حیاط مجتمع های مسکونی را می توان با نصب چمن مصنوعی به حس سرزندگی و نشاط تبدیل کرد. حس سرزندگی در یک معماری مطلوب باعث افزایش حس نشاط در مخاطبان فضا می گردد. با چمن مصنوعی حیاط به راحتی میتوان محیط حیاط را به مکانی سرشار از حس سرزندگی و شور اشتیاق که جزئی جدایی ناپذیر از یک معماری خوب می باشد تبدیل کنیم.

چمن مصنوعی برای حیاط مجتمع مسکونی
چمن مصنوعی برای حیاط مجتمع مسکونی

اگر در یک منطقه کم آب زندگی می کنید و یا اگر فقط از نگهداری مداوم چمن در حیاط خسته شده اید جایگزین کردن و استفاده از چمن مصنوعی حیاط می تواند دغدغه شما را به طور کامل از بین ببرد. بیشتر صاحبان خانه با تغییر از چمن طبیعی به چمن مصنوعی در زمان خود و مصرف آب صرفه جویی می کنند. امروزه چمن مصنوعی برای محوطه سازی و استفاده در فضای باز10 تا 15 درصد نسبت به گذشته رشد داشته است.

دلایل استفاده از چمن مصنوعی حیاط

برای استفاده از چمن مصنوعی در حیاط دلایل زیادی وجود دارد. تعداد طراحان و معمارانی که در محوطه سازی از چمن مصنوعی استفاده می کنند رو به افزایش است. همین دلایل زیاد باعث شده است که چمن مصنوعی پای ثابت و یکی از اساس ترین عناصر برای محوطه سازی منازل و باغ و ویلا می باشد.

صاحبان منازل به دلایل زیادی علاقه بسیاری به استفاده از چمن مصنوعی در حیاط منازل خود دارند. این دلایل عبارتند از:

  • داشتن فضای سر سبز و زیبا در حیاط منزل
  • محلی در حیاط برای بازی حیوانات خانگی
  • فضایی ایمن و نشاط آور برای بازیکودکان و ورزش کردن
  • استفاده از چمن مصنوعی حیاط در باغچه
  • استفاده از چمن مصنوعی در اطراف استخر
  • استفاده از چمن مصنوعی بین سنگ و کاشی
  • صرفه جویی در زمان
  • صرفه جویی در مصرف آب
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • عدم استفاده از کود و سمپاش
  • عدم نیاز به آبیاری
  • عدم نیاز به آفت کش
  • عدم نیاز به چمن زنی
چمن مصنوعی حیاط برای دور استخر

چمن مصنوعی حیاط چیست؟

در جواب این سوال که چمن مصنوعی حیاط چیست باید بگوییم که چمن مصنوعی حیاط همان چمن مصنوعی تزئینی است که از الیاف رشته مانند و از جنس پلی اتیلن و یا پروپیلن ساخته شده است که توسط یک لایه ضخیم به نام بکینگ که دارای منافذ برای عبور آب می باشد به هم متصل شده اند. چمن مصنوعی از نظر شکل ظاهری درست شبیه به چمن طبیعی بوده و در انواع طیف رنگ سبز و با ارتفاع های متفاوتی برای کاربرد های متنوع تولید می شود. چمن مصنوعی در دهه 60 میلادی به بازار عرضه  و در حیاط یک مدرسه نصب گردید پس از آن در زمین بیسبال ورزشگاه هوستون تگزاس نصب شد و تاکنون نحوه تولید و موارد استفاده از چمن مصنوعی دستخوش تغییرات بسیاری شده است. در سالهای اول چمن مصنوعی زیبایی چندانی نداشت و مانند یک پتوی پلاستیکی سبز بر روی سطح زمین بود اما رفته رفته مورد توجه باشگاه های ورزشی دیگر و افراد زیادی قرار گرفت. با افزایش درخواست استفاده از چمن مصنوعی نحوه ساخت آن تغییر کرد و کیفیت تولید این محصول روز به روز افزایش پیدا کرد به نحوی که چمن مصنوعی را در هر کجایی می توانیم استفاده کنیم.

چمن مصنوعی حیاط مجتمع اداری و مدارس
چمن مصنوعی حیاط مجتمع اداری و مدارس

همانطور که در بالا گفتیم اولین مورد استفاده از چمن مصنوعی در حیاط مدرسه بود. چمن مصنوعی حیاط کفپوشی مناسب برای تغییر فضای محیط به فضای پرنشاط و سرزنده می باشد. مخصوصا در محیط هایی که کودکان در آن عبور و مرور می کنند. چمن مصنوعی را در حیاط همه جا می توان استفاده کرد و فرقی نمی کند حیاط کجا باشد مانند حیاط مدرسه، حیاط مهد کودک، حیاط مجتمع های مسکونی، حیاط مجتمع های تفریحی، حیاط ادارات دولتی، حیاط بیمارستان و حیاط مجتمع فروشگاهی و هر حیاطی که فکرش را بکنید می توانیم چمن مصنوع را به عنوان مناسب ترین کفپوش موجود بر روی حیاط نصب بکنیم.

موارد استفاده از چمن مصنوعی حیاط

همیشه ایده های خلاقانه ای برای استفاده چمن مصنوعی در حیاط وجود دارد. هر ایده ای که به ذهنتان خطور می کند را می توانید با چمن مصنوعی در حیاط منزلتان پیاده سازی کنید. می توانید چمن مصنوعی را به صورت کفپوش کامل بر روی کف حیاط نصب کنید. چمن مصنوعی را در باغچه حیاط برای پوشاندن خاک و بخشیدن جلوه ای سبز به باغچه می توانید استفاده کنید. می توانید از چمن مصنوعی نواری به صورت ضربدری یا راه راه بین موزاییک کف حیاط استفاده کنید. حتی می توانید از چمن مصنوعی دیواری به عنوان یک گرین وال و دیوار سبز در حیاط استفاده کنید.

موارد استفاده از چمن مصنوعی حیاط بسیار متنوع بوده و طیف گسترده ای را شامل می شود. استفاده از چمن مصنوعی حیاط موارد زیر را شامل می شود:

استفاده از چمن مصنوعی حیاط بین کاشی، سنگ، واش بتن و موزاییک

استفاده از چمن مصنوعی ایده ای بسیار خلاقانه و هوشمندانه ای به شمار می رود. چرا که با کمترین هزینه زیبایی چندین ساله را به حیاط منزل هدیه می دهید. برای استفاده از چمن مصنوعی حیاط بین کاشی بهتر است از چمن مصنوعی با ارتفاع الیاف بالای 20 میلیمتر استفاده نمایید.

چمن مصنوعی حیاط بین کاشی

استفاده از چمن مصنوعی حیاط بر روی سطح صاف و سخت مانند کاشی و بتن

چمن مصنوعی حیاط به راحتی قابل نصب بر روی انواع سطوح سخت مانند کاشی، بتن و ... می باشد. برای نصب چمن مصنوعی بر روی سطوح سخت از چمن مصنوعی با دیتکس و تراکم بالا استفاده نمایید تا مقاومت آن در برابر فرسایش افزایش یابد. برای نصب چمن مصنوعی بر روی سطح بتن که اکثرا در حیاط ویلاها از بتن استفاده می گردد می توان از انواع چمن مصنوعی حیاط ویلا استفاده کرد.

استفاده از چمن مصنوعی حیاط بر روی بستر خاک باغچه

استفاده از چمن مصنوعی حیاط بر روی بستر خاک باغچه بر خلاف باور عموم کاملا امکان پذیر می باشد. حتی از این روش می توان به عنوان اصولی ترین استفاده از چمن مصنوعی حیاط نام برد.

چمن مصنوعی حیاط بر روی بستر باغچه

استفاده از چمن مصنوعی حیاط بر روی پله

استفاده از چمن مصنوعی حیاط بر روی پله کمک شایانی به زیبا سازی فضای حیاط کرده و از لحاظ ایجاد ایمنی در مقابل سرخوردن نیز مفید می باشد. توجه داشته باشید که برای استفاده از چمن مصنوعی حیاط بر روی پله از چمن مصنوعی با تراکم و مقاومت بالا استفاده نمایید.

قیمت چمن مصنوعی حیاط

یکی از مهمترین دلایلی که باعث میشود ما به سمت چمن مصنوعی برویم قیمت ارزان چمن مصنوعی نسبت به عناصر دیگر در محوطه سازی حیاط می باشد. عمدتا قیمت چمن مصنوعی حیاط بر اساس ارتفاع نخ، کشور سازنده نخ که ایرانی، چینی، هلندی، بلژیکی یا اسکاتلندی باشد، تراکم چمن مصنوعی و کشور سازنده چمن مصنوعی تعیین می گردد. برای اینکه بتوانید قیمت چمن مصنوعی حیاط را محاسبه کنید باید به چند نکته توجه کنید. مدل های مختلف چمن مصنوعی برای محوطه سازی حیاط استفاده می گردد. قیمت برخی از مدل های چمن مصنوعی ها به صورت متر مربعی، برخی به صورت متر رونده و برخی دیگر به صورت تکی محاسبه می گردد. هر  کدام از این مدل های چمن مصنوعی برای مصارف خاصی فروخته می شود و شما باید ابتدا با مشخص کردن محل نصب چمن مصنوعی، نوع چمن مصنوعی مورد نظر خودتان را با دقت انتخاب کنید.

مقایسه هزینه چمن مصنوعی حیاط نسبت به هزینه چمن طبیعی

درست است که نصب چمن مصنوعی حیاط هزینه بالایی را ممکن است برای شما داشته باشد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه های مربوط به چمن مصنوعی حیاط فقط یک بار است و شما می توانید از مزایای آن برای سالهای زیادی بدون داشتن هیچ هزینه اضافه ای بهره ببرید. حالا بیاید هزینه های مربوط به چمن طبیعی را بررسی کنیم. برای داشتن چمن طبیعی ابتدا می بایست بستر خاک را آماده سازی کرد و خاک مرغوب تهیه کرد. پس از آن هزینه مربوط به خرید و کاشت بذر را خواهید داشت. سپس هزینه های جانبی شروع خواهد شد. هزینه های مربوط به آبیاری، کود دهی، سمپاشی، چمن زنی، چیدن علف های هرز و ... را به طور قطع خواهید داشت. به تمام این هزینه ها زمان صرف شده را نیز اضافه نمایید. اگر تمامی این موارد ذکر شده به درستی انجام شود چمن شما حدود 1 سال عمر خواهد داشت. و در سال آینده برای داشتن چمن می بایست تمامی این هزینه را از نو متقبل شوید. این در صورتی است که با یک بار هزینه برای چمن مصنوعی حیاط به مدت 10 تا 12 سال می توانید از آن در حیاط منزل خود بهره ببرید. بنابرای استفاده از چمن مصنوعی حیاط نوعی سرمایه گذاری برای شما به حساب خواهد آمد.

قیمت چمن مصنوعی موکتی برای کف حیاط و باغچه

انتخاب چمن مصنوعی مناسب مهمترین عامل برای تعیین قیمت چمن مصنوعی می باشد. برای حیاط وابسته به مورد مصرف از چمن مصنوعی هایی با ارتفاع 10 میل تا 30 میل می توان استفاده کرد. متراژ نصب چمن مصنوعی حیاط مولفه مهمی است که بدانیم هزینه نصب چمن مصنوعی در حیاط چقدر می شود؟ قیمت چمن مصنوعی حیاط را به متر مربع می توان محاسبه کرد. پس هر چقدر میزان متراژ مصرف چمن مصنوعی کمتر باشد قیمت چمن مصنوعی و نصب چمن مصنوعی ارزان تر تمام می شود.

همانطور که گفتیم برخی از مدل های چمن مصنوعی به صورت رول و در عرض 2 متر فروخته می شوند که برای جاهایی از حیاط که به صورت کفپوش می خواهید استفاده کنید بسیار مناسب هستند. به دلیل اینکه از چمن مصنوعی به صورت موکتی یا کفپوش می خواهید استفاده کنید می توانید از بین مدل های چمن مصنوعی 8 میل تا 30 میل با قیمت متری مربعی 100 هزار تومان تا 170 هزار تومان چمن مصنوعی مد نظرتان را انتخاب بکنید.

قیمت چمن مصنوعی نواری برای بین سنگ و موزاییک حیاط

اگر می خواهید چمن مصنوعی را بین موزاییک و سنگ قرار بدهید پیشنهاد ما این است که از چمن مصنوعی نواری استفاده کنید. چمن مصنوعی نواری برای بین موزاییک و سنگ بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. قیمت چمن مصنوعی نواری بر حسب متر رونده حساب می شود و  در بسته بندی هایی درون جعبه به فروش می رسد.

اگر از چمن مصنوعی های کامل یعنی به صورت متر مربعی خریداری کرده باشید. به ناچار باید آنها را به صورت نواری برش دهید. برش دادن چمن مصنوعی با بکینگ محکمی که دارد کار ساده ای نیست و نیاز به آموزش و تخصص دارد. یا اگر نیروی متخصص نصب چمن مصنوعی هم در اختیار داشته باشید مدت زمانی را باید صرف انجام کار برش چمن مصنوعی هدر دهید. ارتفاع الیاف چمن مصنوعی برای بین موزاییک و سنگ بسیار حائز اهمیت است. باید حداکثر تو رفتگی بین موزاییک را که تقریبا 1 سانتی متر می باشد را مدنظر قرار دهید و سپس اقدام به خرید چمن مصنوعی بین موزاییک برای حیاط بکنید. این سوال برای شما پیش می آید که چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک حیاط چه ارتفاعی باشد بهتر است؟ بهترین ارتفاع چمن مصنوعی برای بین سنگ و موزاییک حیاط 25 میل تا 30 میل است. این ارتفاع ریبایی جذابی به حیاط می دهد.

قیمت چمن مصنوعی تایل برای حیاط

در برخی از مواقع دلمان می خواهد که محل کوچکی از حیاط را با چمن مصنوعی پوشش دهیم. برای پوشش دادن قسمت کمی از حیاط خرید چمن مصنوعی به صورت متر مربع مقرون به صرفه نمی باشد و برخی از فروشگاه ها هم از یک متراژ خاصی کمتر نمی فروشند به همین دلیل ناچاریم که مقداری از چمن مصنوعی را بلا استفاده بگذاریم. اما ما برای شما چاره ای اندیشیده ایم! چاره کار خرید چمن مصنوعی تایل می باشد. چمن مصنوعی های تایل به صورت تایل های 25X25 در بسته بندی های درون جعبه به بازار عرضه می گردد. شما می توانید این تایل ها را کنار هم بچسبانید و محل مورد نظرتان را پوشش دهید. حال این پرسش پیش می آید که قیمت چمن مصنوعی تایل به چه نحوی محاسبه می گردد؟ باید بگوییم که قیمت چمن مصنوعی تایل بر اساس نوع ،ارتفاع نخ، تراکم و تعداد تایل ها محاسبه می گردد.

نظافت چمن مصنوعی حیاط

پس از این که چمن مصنوعی را در حیاط نصب کردید، حالا تنها کاری که لازم است انجام دهید تا همیشه شاداب و زیبا به نظر برسد نظافت و تمیز کردن چمن مصنوعی حیاط است. برای نظافت چمن مصنوعی حیاط اولین کاری که می بایست انجام دهید، جمع کردن زباله های درشت توسط چنگک و یا جاروبرقی است. همچنین می توانید برای هدایت برگها و دیگر زبال ها از دمنده برقی استفاده کنید و تمام این زباله ها را به بیرون از چمن مصنوعی حیاط هدایت کنید. حالا برای تمیز کردن عمقی چمن مصنوعی حیاط و از بین بردن گرد و خاک موجود درآن از آب برای شستشوی آن استفاده نمایید. حتما به این مسئله دقت داشته باشید که برای شستشوی چمن مصنوعی حیاط هرگز از محلول های اسیدی و سفید کننده ها استفاده نکنید.

نظافت چمن مصنوعی

انواع مدل و طرح های خلاقانه چمن مصنوعی حیاط

در استفاده از چمن مصنوعی حیاط نه تنها با استفاده کلاسیک و ساده که در آن تمام سطح حیاط را می توان با چمن مصنوعی پوشش داد بلکه می توان با داشتن کمی خلاقیت انواع مدل ها و طراح های جالب و زیبا را اجرا کرد که علاوه بر داشتن زیبایی بصری کاربردی نیز می باشد.

چمن مصنوعی حیاط منزل

یک از طرح هایی که می توان با چمن مصنوعی حیاط اجرا کرد این است که مانند تصویر زیر از چمن مصنوعی حیاط در کنار نورپردازی بهره برد. اجرای این طرح زیبایی خیره کننده ای به محیط پیرامون  خواهد بخشید و چشم هر بیننده ای را مجذوب خود خواهد کرد. 

چمن مصنوعی حیاط در کنار نور پردازی

برای پیاده سازی انواع طرح های خلاقانه با چمن مصنوعی حیاط می توان آن را در کنار سنگ و واش بتن استفاده کرد .در تصویر زیر استفاده از متریالی چون سنگ ریزه و گیاهان طبیعی حس طبیعی تری به محیط القا کرده و محل مورد نظر را به مکانی دنج برای گذاشتن میز و صندلی و ایجاد فضای خانوادگی صمیمی مبدل کرده است. 

چمن مصنوعی بین سنگ

یکی دیگر از طرح های چمن مصنوعی حیاط استفاده از چمن مصنوعی به صورت تکه های کاملا نا منظم و تصادفی است. همان طور که در تصویر زیر می بینید اجرای این ایده طراحی نو آورانه و مدرنی را به فضای حیاط داده است.

چمن مصنوعی بین واش بتن

استفاده از چمن مصنوعی در حیاط فقط محدود به کف نمی باشد. شما می توانید از تصویر زیر ایده بگیرید و از چمن مصنوعی دیواری، دیوار سبز و فنس چمنی در دیوار حیاط منزل و یا قسمتی از دیوار حیاط استفاده نمایید و فضای حیاط منزل را به مکانی شاداب و فرح بخش تبدیل کنید.

چمن مصنوعی دیواری در حیاط

استفاده از چمن مصنوعی حیاط در کنار استخر یکی از بهترین طرح های اجرا شده چمن مصنوعی حیاط می باشد. اگر به تصویر زیر را با دقت مشاهده کنید خواهید دید که رنگ سبز چمن مصنوعی در کنار رنگ آبی استخر، سنگ های ریز و درشت، گیاهان طبیعی و چوب های کار شده در اطراف آن با ایجاد هارمونی فوق العاده احساس وصف ناشدنی بودن در وسط طبیعت را به شما خواهد داد. اما این فقط وجهه زیبایی بصری آن می باشد. استفاده از چمن مصنوعی حیاط در کنار استخر یک فضای امن و نرمی به محیط می دهد که از سر خوردن افراد در کنار استخر جلوگیری خواهد کرد.

چمن مصنوعی حیاط دور استخر

 شما می توانید برای اجرای طرح خاص چمن مصنوعی حیاط، مانند تصویر زیر قسمتی از سطح حیاط را بالا ببرید و با اجرای چمن مصنوعی حیاط در آن قسمت و اضافه کردن نیمکت و گیاهان محلی را برای نشستن و گذراندن وقت در حیاط ایجاد کنید که از دیگر فضای حیاط جدا خواهد بود.

چمن مصنوعی حیاط در محل نشیمن

اختصاص دادن قسمتی از حیاط به حیوانات خانگی یکی از نیازهای خانه هایی است که در آن از حیوانات خانگی نگهداری می شود. برای طراحی و اجرای کفپوش چنین فضایی می توانید از چمن مصنوعی بهره گیری کنید. همانطور که می دانید استفاده از چمن مصنوعی برای سگ و گربه و حیوانات خانگی بسیار ایده کاربردی و خلاقانه خواهد بود. در این صورت هم حیوانات خانگی خوشحال خواهند بود و هم صاحبان آنها.

چمن مصنوعی حیاط برای حیوانات خانگی

چمن مصنوعی مناسب چمن مصنوعی حیاط

 در مقالات پیشین عنوان کردیم که چمن مصنوعی عموما به دو دسته چمن مصنوعی فوتبالی و چمن مصنوعی تزئینی تقسیم می شود. انواع چمن مصنوعی تزئینی با دیتکس، تراکم و ارتفاعات مختلف مناسب استفاده به عنوان چمن مصنوعی حیاط می باشند.

چمن های مصنوعی مناسب چمن مصنوعی حیاط موارد زیر را شامل می شوند:

خرید چمن مصنوعی حیاط

به یاد داشته باشید که هر چقدر که به منزل و دکوراسیون منزل و حیاط اهمیت میدهیم همانقدر هم باید در خرید چمن مصنوعی برای حیاط حساست و وسواس به خرج بدهیم. خرید چمن مصنوعی مناسب برای حیاط باعث می شود یک عمر از خریدی که داشتیم خشنود بشویم و هر وقتی که به حیاط خانه قدم می گذاریم لبخند رضابت بر چهره ما دیده شود. ما به شما توصیه می کنیم چمن مصنوعی حیاط را از یک شرکت معتبر که چندین سال در زمینه فروش و نصب چمن مصنوعی تجربه دارد، تهیه کنید.

یک شرکت چمن مصنوعی معتبر از کارکنان آموزش دیده و مجرب در زمینه مشاوره فروش چمن مصنوعی و نصب چمن مصنوعی بهره می برد. مشاوران آموزش دیده فروش چمن مصنوعی به شما در انتخاب چمن مصنوعی مناسب برای حیاطتان کمک بسزایی می کنند. هر چقدر که شما چمن مصنوعی با کیفیتی خریده باشید اگر در نصب چمن مصنوعی حیاط دقت و ظرافت به خرج ندهید طرح نهایی مدنظرتان حاصل نمی شود. نصابان چمن مصنوعی آموزش دیده و مجرب طرح چمن مصنوعی حیاط شما را به بهترین نحو ممکن اجرا خواهند کرد.

شرکت چمن مصنوعی تک گراس با داشتن سالها سابقه در زمینه مشاوره، فروش و نصب انواع چمن مصنوعی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. شما می توانید برای خرید و نصب چمن مصنوعی حیاط، اطلاع از قیمت چمن مصنوعی حیاط  و یافتن پاسخ سوالات خود در زمینه چمن مصنوعی با شرکت چمن مصنوعی تک گراس تماس برقرار کرده و پس از گرفتن مشاوره لازم خرید چمن مصنوعی حیاط خود را انجام داده و منتظر ارسال چمن مصنوعی و نصب آن توسط کارشناسان حرفه ای این شرکت باشید.