چمن مصنوعی دیواری (گرین وال)

چمن مصنوعی دیواری (گرین وال)

چمن مصنوعی دیواری ایده ای نو آورانه و خلاقانه در طراحی دکوراسیون داخلی است. استفاده از چمن مصنوعی تزئینی به جز سطوح افقی در سطوح عمودی نیز امکان پذیر است که دیوار سبز یا گرین وال نامیده می شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با چمن مصنوعی دیواری آشنا شوید و و از مزایا، کاربرد، روش نصب، قیمت و خرید چمن مصنوعی دیواری مطلع شوید.

دیوار سبز

فضای سبز اهمیت و تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت زندگی و سلامت روح و روان دارد. از گذشته تاکنون فضای سبز اهمیت بسیار زیادی در فضای شهری داشته است و در موارد بسیاری مورد توجه قرار گرفته است. یکی از این موارد دیوارهای پر از گیاهان سبز و گل است که بر روی دیوار به صورت عمودی رشد می کنند. معماران و طراحان امروزی نیز با الهام گرفتن از این دیوارها و تلفیق با شیوه های مدرن و امروزی دیوارهای سبزی را با استفاده از چمن مصنوعی دیواری در نمای داخلی و یا خارجی ساختمان خلق کرده اند که این نوع دیوارها دیوار سبز و یا گرین وال نامیده می شود.
دیوار سبز

 

استفاده از چمن مصنوعی جهت ایجاد دیوار سبز

چمن مصنوعی دارای کاربردهای بسیاری بوده و در فضاهای متنوعی مانند چمن مصنوعی برای بالکن یا چمن مصنوعی در حیاط مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از هیجان انگیز ترین کاربرد های چمن مصنوعی استفاده به عنوان دیوار سبز و یا گرین وال است. اغلب افراد تصور دارند که چمن مصنوعی فقط در سطوح افقی قابل نصب و استفاده است، اما نصب چمن مصنوعی در سطوح عمودی نه تنها مرسوم بوده بلکه بسیار ایده خلاقانه ای به شمار می رود. برای داشتن یک دیوار سبز می توان هم از گیاهان مصنوعی و چمن مصنوعی استفاده کرد و هم گیاهان طبیعی. استفاده از گیاهان طبیعی در گرین وال هم با هزینه های بسیار زیادی روبرو بوده و هم اینکه آبیاری این گیاهان دشواری خاص خود را داشته و نیازمند سیستم آبیاری خاصی می باشند. به منظور طراحی دیوار سبز جهت ایجاد جلوه های زیبا و طبیعی بدون هزینه های اضافی و با ماندگاری بالا استفاده از چمن مصنوعی دیواری بسیار گزینه مناسبی می باشد.

کاربرد های چمن مصنوعی دیواری

چمن مصنوعی دیواری در نمای بیرونی انواع ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری، دیوارهای داخلی منزل، دیوارهای نمایشگاه، دیوار پیشخوان، تابلو فروشگاه ها، رستوران ها، تالارها، هتل ها، لابی ساختمان ها، فروشگاه ها، کافی شاپ ها، بيمارستانها و راهروهای بزرگ و طولانی و ... کاربرد دارد و سبب افزایش زیبایی دو چندان محیط می گردد.
یکی از کاربردهای فراوان چمن مصنوعی دیواری برای ویلا می باشد. از چمن مصنوعی دیواری برای محوطه سازی حیاط ویلا، درب ورودی ویلا، بالکن ویلا و فضای داخلی ویلا استفاده می گردد.
چمن مصنوعی دیواری

 

مزایای چمن مصنوعی دیواری

  • افزایش زیبایی بصری محیط و ایجاد فضای شاداب و مطلوب
  • عایق صوت و حرارت
  • عدم نیاز به نگهداری و مراقبت ویژه
  • ماندگاری طولانی
  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف
  • عدم نفوذ حشرات
  • عدم نیاز به آبیاری

نصب چمن مصنوعی دیواری

نصب چمن مصنوعی دیواری به کمک دو نوع چسب صورت می پذیرد. چسب اول چسب صنعتی و چسب دوم چسب پلی اورتان است که عایق رطوبت و
مقاوم به یخ زدگی می باشد.
اولین کاری که برای نصب چمن مصنوعی دیواری باید انجام گیرد برش کاری چمن است. با توجه به ابعاد دیوار مورد نظر چمن مصنوعی سایز بندی شده و برش کاری می شود. سپس سمت پشت چمن مصنوعی را توسط چسب صنعتی در مرکز با فاصله 30 سانتی متری از اطراف به چسب آغشته کرده و چمن مصنوعی مورد نظر را بر روی دیوار نصب می شود. در مرحله بعدی 30 سانتی متری اطراف چمن مصنوعی را به چسب نوع دوم که همان چسب پلی اورتان و عایق رطوبت می باشد را آغشته کرده و در محل مورد نظر نصب می کنیم تا اطراف چمن مصنوعی در برابر نفوذ آب عایق بندی شود.
این خلاصه ای از روش نصب چمن مصنوعی دیواری و یا همان اجرای گرین وال است. بری نصب بام سبز و اجرای چمن مصنوعی دیواری به روش حرفه ای با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کرده و یا برای نصب به کمک شما بیایند.
نصب چمن مصنوعی دیواری

 

قیمت چمن مصنوعی دیواری

تمام چمن های موجود در لیست محصولات شرکت تک گراس قابلیت نصب بر روی دیوار را داشته و شما می توانید با هر نوع از چمن مصنوعی هایی که انتخاب می کنید یک دیوار سبز جذاب و دلنشین را اجرا کنید. بر همین اساس چمن مصنوعی دیواری قیمت خاصی را شامل نمی شود و قیمت آن مطابق با قیمت چمن مصنوعی مد نظر می باشد.

طراحی گرین وال

برای ایجاد گرین وال و دیوار سبز می توانید کمی خلاقیت به خرج داده و با ترکیب فنس چمنی و چمن مصنوعی های مختلف و یا حتی اضافه کردن تعدادی از برگ های انجیری و گیاهان مصنوعی یک دیوار شیک، جذاب، دلنشین و خیره کننده ای ایجاد کنید. با این کار ظاهری طبیعی و واقع گرایانه به گرین وال می بخشید.
طراحی گرین وال

 

استفاده از چمن مصنوعی دیواری در خانه

سالهاست که بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی از چمن مصنوعی تزئینی به منظور ارائه طراحی های خاص تر بر روی دیوار استفاده می کنند که بسیار هم مورد استقبال کارفرمایان قرار گرفته است.
رنگ سبز و تشابه زیاد چمن مصنوعی به چمن طبیعی باعث ایجاد حس نشاط و شادابی در هر مکانی می شود. اگر شما به طبیعت و رنگ سبز موجود در طبیعت علاقه دارید پیشنهاد می کنیم در خانه خود گوشه ای را با الهام از طبیعت و با استفاده از چمن مصنوعی دیزاین کنید.
شما می توانید از چمن مصنوعی دیواری در داخل منزل خود بهره ببرید چرا که زیبایی چمن مصنوعی بر روی دیوار چه بسا بیشتر از چمن مصنوعی بر روی سطح افقی به چشم می آید و حال و هوای بهتری به منزل شما خواهد بخشید.
چمن مصنوعی در خانه

 

استفاده از چمن مصنوعی دیواری در محل کار

رنگ سبز به واسطه حس آرامش بخشی که با انسان القا می کند و انرژی مثبتی که در فضا ایجاد می کند گزینه بسیار مناسبی برای استفاده و تزئین روی دیوار بوده. بر همین اساس کارفرمایان و مدیران شرکت ها و ادارات برای تلطیف فضا و ایجاد حس دوستانه بین کارمندان از چمن مصنوعی دیواری بسیار استقبال می کنند.
دفاتر اداری و محیط های کاری معمولا دارای قسمت ها مختلف مانند ورودی، لابی، پذیرش، اتاق مدیریت، اتاق جلسه، سالن گردهمایی، حیات، تراس، دفتر کارمندان و ... می باشند، چمن مصنوعی دیواری در تمام این مکان ها قابل استفاده و نصب می باشد.
چمن مصنوعی در محل کار

 

خرید چمن مصنوعی دیواری

شرکت چمن مصنوعی تک گراس با داشتن سالها سابقه در زمینه مشاوره، فروش و نصب انواع چمن مصنوعی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. شما می توانید برای خرید و نصب چمن مصنوعی دیواری، اطلاع از قیمت چمن مصنوعی دیواری و یافتن پاسخ سوالات خود در زمینه چمن مصنوعی با شرکت چمن مصنوعی تک گراس تماس برقرار کرده و پس از گرفتن مشاوره لازم خرید چمن مصنوعی خود را انجام داده و منتظر ارسال چمن مصنوعی و نصب آن توسط کارشناسان حرفه ای این شرکت باشید.