چمن مصنوعی نواری

چمن مصنوعی نواری پارکینگ روباز حیاط

استفاده از چمن مصنوعی نواری یک روش ساده و نوآورانه برای ایجاد فضایی زیبا و دلنشین می باشد. برای اطلاع از مزیای چمن مصنوعی نواری و نحوع نصب آن با ما در این مقاله همراه باشید.

کاربرد چمن مصنوعی نواری

یکی از روش های نوین در طراحی دکوراسیون و ایجاد فضای سبز در حیاط استفاده از کفپوش های زیبا است. استفاده از کفپوش های متنوع و ترکیب کفپوش های متفاوت با یکدیگرباعث ایجاد هر چه بیشتر زیبایی بصری در حیاط می شود. اکثر مواقع برای فضای حیاط کفپوش هایی مانند آجر، کاشی، واش بتن، سنگ، موزاییک، پیور و … استفاده می کنند اما استفاده از چمن مصنوعی برای حیاط که یک نوع چمن مصنوعی تزئینی به شمار می رود، در بین سنگ یکی از این ایده های نوآورانه می باشد، امروزه بسیار رایج بوده و با هزینه بسیار پایین در هر مکانی قابل اجراست. به همین منظور بسیار مورد توجه طراحان و معماران قرار گرفته است.

یکی از بهترین متریال ها برای زیبا سازی موزاییک و واش بتن حیاط استفاده از چمن مصنوعی نواری است. اجرای این کار بدین صورت می باشد که در هنگام اجرای کفپوش حیاط ما بین سنگ، واش بتن و یا موزاییک فضای مشخص و با ابعاد مشخصی در نظر گرفته می شود. سپس این فضا با استفاده از چمن مصنوعی نواری پوشانده خواهد شد.

استفاده از چمن مصنوعی نواری ما بین سنگ و موزاییک یکی از بهترین ایده ها در طراحی دکوراسیون حیاط منازل، ادارت، مهد کودک، ویلا، باغ تالار ها و ... می باشد. این طراحی به زیبا تر جلوه کردن حیاط کمک بسیاری کرده که البته با مقدار کمی هزینه می توان سال های زیادی از این زیبایی بهره برد.

چمن مصنوعی نواری را می توان بین سنگ، موزاییک، واش بتن و ... به راحتی اجرا کرد که در این میان اکثرا استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک را برای فضای مورد نظر ترجیح می دهند.

از چمن مصنوعی نواری می توان برای اجرای بین سنگ و موزاییک در حیاط، کنار استخر، روف گاردن، تراس و ... بهره برد.

کاربرد چمن مصنوعی نواری

مزایای چمن مصنوعی نواری نسبت به چمن طبیعی

بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی در سالهای گذشته برای ایجاد زیبایی در حیاط منازل ما بین موزاییک و سنگ از چمن طبیعی استفاده می کردند. این کار سبب زیبا تر جلوه کردن فضا می شد اما ایراد بزرگی که داشت این بود که در وهله اول بسیار هزینه بر بود و در وهله دوم نیاز به نگهداری داشت که در صورت کنار آمدن با تمام این مشکلات هر ساله می بایست چمن های مرده را جدا کرده و برای سال جدید دوباره چمن کاشته شود. با گذشت زمان و تولید چمن مصنوعی نواری این مشکل به راحتی حل شد و بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفت، چرا که مزایای چمن مصنوعی نواری بسیار بیشتر از چمن طبیعی می باشد. در ادامه مزایای چمن مصنوعی نواری را نسبت به چمن طبیعی بررسی میکنیم.

چمن طبیعی را فقط می توان در فضای باز اجرا نمود. امکان رشد آن در فضای بسته وجود ندارد. اما چمن مصنوعی نواری محدودیتی در مکان اجرا ندارد و می توان در هر فضای بسته ای اجرا نمود.

  • چمن طبیعی در هر اقلیم و آب و هوایی رشد خوبی نخواهد داشت به گونه ای که در اقلیم های سرد و خشک و یا خیلی گرم خشک رشد به خوبی رشد نخواهد کرد و از بین خواهد رفت. اما چمن مصنوعی نواری در هر اقلیمی به راحتی قابل اجرا بوده و مقاوم به اشعه ماورا بنفش خورشید نیز می باشد و در سالهای متمادی همچنان روز اول شاداب به نظر خواهد رسید.
  • چمن مصنوعی طبیعی پس از گذشت فصل سرما از بین رفته و برای داشتن چمن می بایست بذر جدید کاشته و رشد داده شود که این امر سبب شده تا هر ساله صاحبان منازل متحمل هزینه شوند در صورتی که با نصب چمن مصنوعی نواری فقط یک بار هزینه خواهید کرد و به مدت 10 تا 12 سال از زیبایی آن بدون نیاز به هزینه های اضافی بهره خواهید برد.
  • زیبایی چمن طبیعی به شدت وابسته به نگهداری های خاص مانند آبیاری، کود دهی، چمن زنی، سم پاشی و ... است که هر کدام از این ها زمان و هزینه زیادی را میطلبد. چمن مصنوعی نواری نیاز به هیچ کدام از این موارد نداشته و برای همیشه شاداب، مرتب و سر سبز باقی خواهد ماند.
  • چمن مصنوعی نواری مانند چمن طبیعی ریشه زنی نمی کند و آسیبی به مصالح و سنگ های اطراف نخواهد زد.
  • چمن طبیعی در برابر عوامل فرسایشی مانند عبور وسایل نقلیه و تردد مقاومت کمی داشته و به سرعت از بین خواهد رفت. همچنین وزن موزاییک و سنگ اطراف باعث آسیب به ریشه چمن نیز خواهد شد، اما چمن مصنوعی نواری به تردد وسایل نقلیه و عبور مرور مقاومت بالایی داشته و کوبیده نخواهد شد.

ویژگی چمن مصنوعی نواری

چمن مصنوعی نواری به دلیل وجود مزایایی که پیش تر ذکر کردیم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما برای خرید چمن مصنوعی نواری بهتر است به برخی ویژگی های آن ان توجه کنید تا خرید بهتری را تجربه کنید.

ویژگی های چمن مصنوعی نواری شامل موارد زیر می باشد.

ارتفاع الیاف چمن مصنوعی نواری

ارتفاع الیاف چمن مصنوعی نواری یک ار ویژگی های مهم آن است. ارتفاع الیاف چمن مصنوعی نواری برای نصب بین موزاییک و واش بتن بهتر است 25 تا 35 میلیمتر باشد  تا کمی از سطح موزاییک و یا واش بتن بالاتر باشد تا زیبا تر جلوه نماید.

تراکم چمن مصنوعی نواری

تراکم چمن مصنوعی نواری می بایست بالا باشد تا عمر چمن بالا باشد و میزان آشغال گیری و نفوذ ذرات فیزیکی در آن کاهش یابد.

تراکم چمن مصنوعی نواری

دیتکس چمن مصنوعی نواری

دیتکس چمن مصنوعی نواری هر چه بالاتر باشد میزان مقاومت آن در برابر فرسایش بالاتر خواهد بود.

بکینگ چمن مصنوعی نواری

لایه پشتی و یا همان بکینگ چمن مصنوعی نواری می بایست از مقاومت بالایی برخوردار باشد تا از سست شدن الیاف چمن مصنوعی نواری جلوگیری شود.

رنگ چمن مصنوعی نواری

چمن مصنوعی نواری می تواند داری رنگ های متفاوتی از سبز روشن تا سبز تیره و یا به صورت دورنگ بافته شود تا با توجه به هارمونی دکوراسیون شما انتخاب شود.

ویژگی چمن مصنوعی نواری

نصب چمن مصنوعی نواری

برای نصب چمن مصنوعی نواری ابتدا می بایست یک فضای 4 تا 6 سانتی متری ما بین سنگ، موازییک و یا واش بتن ایجاد کرد و با استفاده از مصالحی چون سیمان سطح این فضا را یکنواخت نمود . ارتفاع این فضای خالی می باست حدود 1 سانتی متر باشد تا الیاف چمن مصنوعی نواری کمی از سطح موزاییک ها بالاتر باشد تا زیبا تر به نظر برسد. چمن مصنوعی نواری را به وسیله چسب دو جزئی پلی اورتان بر روی این شیار ها نصب کنید. نصب چمن مصنوعی نواری به همین سادگی که توضیح دادیم اجرا خواهد شد.

طریقه نصب چمن مصنوعی نواری
کارکنان در حال نصب چمن مصنوعی نواری

قیمت چمن مصنوعی نواری

قیمت چمن مصنوعی نواری با توجه به ویژگی هایی که برای آن بر شمردیم مثل ارتفاع، تراکم، دیتکس و ... تعیین می شود. هر چه ارتفاع، تراکم و مقاومت چمن بالاتر رود قیمت چمن مصنوعی افزایش خواهد یافت.

محصول آماده چمن مصنوعی نواری

علاوه بر اینکه موارد بالا بر روی قیمت چمن مصنوعی نواری تاثیر گذارند. نوع چمن مصنوعی نواری که خریداری می کنیم هم بر قیمت تاثیر بسزایی می گذارد. عموما چمن مصنوعی نواری به صورت برش چمن مصنوعی هایی که در رول های  2 در 25 متر می باشد به بازار عرضه می گردد. بعدها که موارد مصرف و استفاده از چمن مصنوعی نواری افزایش یافت شرکتها، چمن مصنوعی نواری را به صورت بسته بندی نیز تولید و به بازار عرضه کردند که عموما محتویات این بسته بندی ها دارای 10 نوار با عرض 5 سانتیمتر و طول 5 متر می باشد. در هر دو مدل چمن مصنوعی که گفتیم چمن مصنوعی رولی برش داده می شود و هنگام کار و نصب در حیاط یا هر جای دیگر باید این نوارها قطعه قطعه شوند و در کنار هم قرار بگیرند.

قطعه قطعه کردن چمن مصنوعی نواری برای استفاده در بین موزاییک کاریست که باید با دقت بالا و مهارت بالا انجام بگیرد. اگر شخصی که کار نصب چمن مصنوعی نواری را انجام میدهد از مهارت کافی برخوردار نباشد ممکن است قطعه های چمن مصنوعی خوب کنار هم قرار نگیرند و لبه های هر قطعه از قطعه دیگر فاصله داشته باشد یا بالاتر یا پایین تر از قطعه دیگر قرار بگیرد. برای حل این مشکل تولید کنندگان چمن مصنوعی نوع دیگری از چمن مصنوعی نواری را به بازار عرضه کردند. این نوع چمن مصنوعی ها ابتدا در مکان مورد نظر پهن می شوند و با شابلون به اندازه موزاییک ها برش داده می شوند. که اینکار هزینه زیادی برای مشتری دارد. چون اضافه برش ها به صورت تایل در آمده و می توان آنها را در قسمت های دیگر نیز به صورت شطرنجی یا در کنار هم استفاده کرد.

در نهایت قیمت تمام شده هر کدام از این نوع محصولات چمن مصنوعی ها برای مشتری متفاوت می باشد.

خرید چمن مصنوعی نواری

امروزه با گسترش ویلا سازی در کشور ایران بیشترین خرید چمن مصنوعی برای ویلا که قالبا حیاط بزرگی دارند صورت می گیرد. شرکت چمن مصنوعی تک گراس با داشتن سالها سابقه در زمینه مشاوره، فروش و نصب انواع چمن مصنوعی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. شما می توانید برای خرید چمن مصنوعی نواری، اطلاع از قیمت چمن مصنوعی نواری و یافتن پاسخ سوالات خود در زمینه چمن مصنوعی با شرکت چمن مصنوعی تک گراس تماس برقرار کرده و پس از گرفتن مشاوره لازم خرید چمن مصنوعی خود را انجام داده و منتظر ارسال چمن مصنوعی و نصب آن توسط کارشناسان حرفه ای این شرکت باشید.